Contact

De Garden Tours reisspecialisten staan klaar om al uw vragen te beantwoorden. Bel gerust op of stuur ons een e-mail voor vragen, persoonlijk reisadvies of om onze brochure telefonisch aan te vragen.

Heeft u een kleine vraag? Misschien vindt u het antwoord direct al bij onze veel gestelde vragen.

Stuur Garden Tours een e-mail

E-mail:
info@gardentours.nl

Telefoonnummer:
+31 (0) 88 007 1300

Telefonisch bereikbaar:
ma t/m vr 9.00 – 17.00 uur.

Adres
James Wattstraat 2a
3261 MB Oud-Beijerland
Nederland

KVK 23077222
BTW NL 8169.29.609.B01

Veel gestelde vragen

Garden Tours krijgt vaak vragen van klanten. Wij hebben de meest gestelde vragen voor u verzameld:

Wanneer gaat een reis door?

Onze reizen worden op een minimum aantal deelnemers gecalculeerd. Zien wij dat het aantal behaald is of vinden wij dat een reis goede kans van slagen heeft? Dan sturen wij u de factuur met het restantbedrag. Deze factuur is tevens het bewijs dat de reis definitief doorgaat. Mochten wij besluiten dat een reis niet door kan gaan vanwege te weinig aanmeldingen, dan zullen wij u proberen tijdig te informeren en dan zal de aanbetaling aan u worden terugbetaald.

Waarom kan de overtocht voor de reis afwijken dan gepubliceerd in de brochure?

Dit kan wel eens verwarring veroorzaken. Het afgelopen jaar kon het voorkomen, dat u geboekt had op een reis waarbij de overtocht naar Engeland via de Eurotunnel werd aangeboden, maar later via een veerboot werd uitgevoerd. Het bleek soms, dat het niet mogelijk was om gebruik te maken van de Eurotunnel. De reden? Bij het publiceren van ons reisprogramma is het nog niet mogelijk om overtochten te reserveren voor de maanden na april. Als het reserveringssysteem dan geopend wordt doen wij ons uiterste best om de gewenste overtochten vast te leggen, maar soms is dit vanwege de grote internationale vraag niet mogelijk. Daar kunnen we niets aan doen. We staan maanden op de wachtlijst, maar uiteindelijk blijkt dat het niet goed gaat komen. Wij kiezen dan tijdig om een andere overtocht vast te leggen, zodat u in ieder geval verzekerd bent van een overtocht naar het Verenigd Koninkrijk.

Wat is het verschil tussen een ‘double’ en een ‘twin’ room?

In een double room bevindt zich één groot 2-persoonsbed. Een twin room heeft twee bedden (meestal twee 1-persoonsbedden). Er zijn over het algemeen minder twinrooms beschikbaar in hotels in Groot-Brittannië en Frankrijk en daarom kan het voorkomen dat echtparen die een twinroom wensen toch aangewezen zijn op het gebruik van een groot 2-persoonsbed.

Wat is een Comfort Class hut?

Comfort Class hutten zijn hutten met twee aparte benedenbedden in plaats van een stapelbed.

Welke tuinen worden tijdens de reis bezocht?

In onze brochure en op de website maken we een opsomming van tuinen, die tijdens uw reis bezocht gaan worden. De brochure gaat eind oktober in druk, de tuinbezoeken vinden dikwijls op zijn vroegst meerdere maanden later plaats. In die tussentijd kan er nog van alles gebeuren en dat geldt zeker voor de privétuinen. Daarom is het soms nodig, om een enkel tuinbezoek aan te passen.

Kan ik ook als alleenreizende op tuinreis?

Iedereen is welkom op de tuinreizen van Garden Tours. Tijdens het boekingsproces heeft u de mogelijkheid om aan te geven dat u een kamer voor alleengebruik wilt. Er zijn altijd een aantal kamers voor alleengebruik beschikbaar, maar op sommige reizen kunnen deze beperkt beschikbaar zijn vanwege de restricties van hotels. De toeslagen die wij doorberekenen worden door de hotels vastgesteld en Garden Tours verdient hier niets aan. Waar mogelijk probeert Garden Tours voor diegenen die alleen reizen een 2-persoonskamer voor alleen gebruik te reserveren. Wilt u een kamer delen? Dat is uiteraard mogelijk, maar dan dient u zelf een kamergenoot aan te dragen.

Kan ik met een rolstoel of rollator reizen?

Het maken van een tuinreis vraagt om een zekere mobiliteit. Tuinen kunnen heel verschillend zijn. Van zeer grote tuinen waarbij veel gewandeld moet worden, tot kleine tuinen met trappen en ongelijke ondergronden. De tuinen die wij bezoeken zijn niet altijd rollator- of rolstoelvriendelijk. Dient u frequent gebruik te moeten maken van een rolstoel, dan achten wij de aanwezigheid van een persoonlijk begeleider noodzakelijk.

De icoontjes bij de reizen geven onder andere de intensiviteit van een reis aan. Wij raden u aan bij het maken van uw beslissing hiermee rekening te houden. Mocht u met betrekking tot de zwaarte van een reis vragen hebben, dan kunt u altijd een van onze enthousiaste medewerkers vragen om advies.

Wat is de SGR?

De SGR staat voor Stichting Garantiefonds Reisgelden. Garden Tours is aangesloten onder nr. 2284, dus dat betekent dat de door u betaalde reissom altijd gegarandeerd is en wordt terugbetaald, in het onwaarschijnlijke geval dat wij niet aan onze verplichtingen kunnen voldoen.

Wat is het Calamiteitenfonds?

Het zal u maar gebeuren: u bent zorgeloos op vakantie gegaan en tijdens uw reis doet zich op uw bestemming een natuurramp voor. Of er breken ernstige onlusten uit. Het kan zijn dat daardoor uw reisprogramma moet worden aangepast. Of dat u naar een ander hotel moet worden gebracht. Soms moet een reis zelfs worden afgebroken en moet u eerder terug naar huis. Dat kost natuurlijk geld. Maar wie betaalt dat? Het Calamiteitenfonds betaalt de extra kosten die ontstaan doordat de reis moet worden aangepast. Als de reis moet worden afgebroken dan geeft het fonds een vergoeding voor de niet genoten reisdagen.

Wanneer krijg ik de reispapieren?

Een precieze dagindeling ontvangt u minstens 8 dagen voor vertrek samen met een deelnemerslijst. We streven ernaar, deze informatie eerder naar u toe te sturen.

Waarom werkt garden tours vanaf 2019 met aanbetalingen?

Garden Tours gaat met de tijd mee en daarom zijn wegens veranderingen in de markt de annuleringsvoorwaarden aangepast. Hierdoor is het noodzakelijk om ook met aanbetalingen te gaan werken.

Kan ik ook pinnen tijdens de reis?

Onze reizen zijn vaak relatief kort van duur, waarbij wij u toch zoveel mogelijk mooie tuinen en culturele hoogtepunten willen laten zien.

Het is daarom zeer lastig om een pinstop in te lasten tijdens de reis.

Wij zijn ons terdege bewust dat het voor u lastig kan zijn om vooraf vreemde valuta aan te schaffen aangezien banken veelal met deze service zijn gestopt. Helaas mag Garden Tours als rechtspersoon niet betrokken worden in aan- en verkoop van vreemde valuta, dit wordt door de overheid niet toegestaan.

Wij zijn dan ook zeer blij met de service die de GWK/Travelex aanbieden om vooraf vreemde valuta te bestellen en op een gewenst moment bij een GWK kantoor bij u in de buurt op te halen.

Wissel hier uw Ponden of andere vreemde valuta

Tot wanneer kan ik mijn opstapplaats wijzigen?

U kunt uw opstapplaats wijzigen tot uiterlijk 2 weken voor vertrek van uw reis.

Hoe gaat garden tours met de entreeprijzen om?

Op het moment van publiceren van ons reisprogramma zijn een groot deel van de tuineigenaren (nog) niet bereikbaar. Het is daarom lastig om de juiste tarieven op te nemen in de reissom.

Een andere reden om de entreeprijzen niet inclusief te nemen is het feit dat de koers van vreemde valuta flink kan fluctueren. Hiervoor zouden wij dan de reissom extra moeten verhogen of u eventueel nabelasten. Het is dan ook in uw voordeel dat wij geen entreeprijzen in de reissom opnemen.

Wij geven daarom in de brochure en op onze website entreeprijzen ter indicatie op basis van het voorgaande jaar. Het kan voorkomen tijdens uw reis dat de tarieven die u ter plaatse ziet afwijken van het bedrag wat is opgenomen in de totale entreetarieven die door de reisleider zijn opgehaald. Dit heeft vaak te maken met rondleidingen die inclusief zijn, speciale groepstarieven en/of koffie en thee dat soms is inbegrepen.

Hoe laat moet ik bij mijn opstapplaats aanwezig zijn?

Wij verzoeken u om een kwartier voor vertrek bij de opstapplaats aanwezig te zijn.

Hoe laat komen we na de terugreis aan in Nederland?

De verwachte aankomsttijd op de laatste reisdag is onder voorbehoud:
17:15 uur Gent
18:45 uur Breda
20:00 uur Utrecht
20:45 uur Amersfoort

Dit zijn indicaties en de aankomsstijden zijn sterk afhankelijk van de overtocht en de drukte op de weg.

Mag er gerookt worden in de touringcar of in het hotel?

Het is wettelijk verboden om te roken in de touringcar. Veel hotels hebben een steeds strenger beleid ten opzichte van roken en daarom zijn vrijwel alle kamers niet-roken kamers. Op sommige bestemmingen kan het zelfs verboden zijn om in de tuinen te roken, bijvoorbeeld in Costa Rica.

Waarom is er extra reisleiding aanwezig op verre reizen?

We krijgen hier tijdens na afloop van een meer exotische reis wel eens vragen over: wat doet die extra reisleiding op een verre reis eigenlijk, als er ook al een plaatselijke gids actief is? Vanaf Madeira en verder maken we gebruik van plaatselijke gidsen, die altijd meer weten van hun bestemming dan onze reisleiding. Het gaat dan niet over beplanting, maar over allerlei bijzonderheden over het land zelf en die willen we u niet onthouden. Die gidsen gaan echter ’s avonds vaak weer naar huis en laten dan de groep achter. Wij vinden, dat er altijd reisleiding bij een groep aanwezig moet zijn. Gebeurt er immers bij afwezigheid van een plaatselijke gids iets, dan staat de gast er alleen voor. Dat willen we niet, vandaar!

Tuininspiratie opdoen bij anderen?Vraag hier gratis onze brochure aan