Corona: veel gestelde vragen

Wat is het actuele huidige reisadvies per bestemming?

Dit is afhankelijk per land, zelfs per regio en wijzigt regelmatig. Bij Garden Tours houden wij het reisadvies per land nauwlettend in de gaten. Het is mogelijk dat het reisadvies weer wordt bijgesteld. Kijk voor het meest actuele reisadvies op de website van het ministerie van Buitelandse Zaken

Wat is het verschil tussen een negatief reisadvies en een inreisverbod/inreisbeperking?

Het ministerie van Buitenlandse Zaken kan een land classificeren met ‘code rood’. Een land krijgt dan een negatief reisadvies dat inhoudt dat reizigers worden geadviseerd om niet naar dat desbetreffende land toe te reizen. 

Een land kan ook zelf besluiten om zijn grenzen te sluiten of reizigers een beperking op te leggen. Waardoor bijv. Nederlanders het land niet meer in kunnen komen of alleen met bepaalde voorwaarden. Dit noemen we een inreisverbod / inreisbeperking.

Ik heb een reis geboekt naar een land met een (in)reisbeperking. Wat moet ik doen?

Heeft u een reis geboekt naar een land met een (in)reisbeperkingen, dan ontvangt u persoonlijk bericht. We verzoeken dan ook vriendelijk niet zelf contact op te nemen en vragen enig begrip en geduld. Uiteindelijk ontvangt iedereen van ons persoonlijk bericht. Mocht de reis niet uitgevoerd kunnen worden, dan krijgt u van ons de speciale corona-voucher, conform de SGR voorwaarden.

Ik heb een reis geboekt. Kan ik gratis annuleren?

Een reis kan in principe niet zonder kosten worden geannuleerd. Reist u op korte termijn naar een land met een (in)reisbeperkingen, dan ontvangt u de corona-voucher, conform de SGR voorwaarden. Wilt u toch al annuleren voor een reis later dit jaar? Dan gelden onze algemene voorwaarden.

Dekt het Calamiteitenfonds de financiële gevolgen van het coronavirus voor mijn reis?

De garantieregeling van het Calamiteitenfonds is enkel van toepassing op calamiteiten als gevolg van een natuurramp of molestsituaties. Gezondheidsrisico’s zoals het coronavirus vallen niet onder deze definitie. Het Calamiteitenfonds geeft geen dekking. Voor meer informatie over het standpunt van het calamiteiten fonds zie https://www.calamiteitenfonds.nl/nieuws/coronavirusgeendekking

Dekt mijn reisverzekering de financiële gevolgen van het coronavirus?

Dit is afhankelijk van uw reis- en annuleringsverzekering die u heeft afgesloten. In sommige gevallen kunt u een vergoeding krijgen. Neem hiervoor contact op met uw verzekeraar.

Wat is een corona-voucher?

Deze voucher houdt in, dat u een jaar de tijd krijgt om eenzelfde of een andere reis bij ons uit te kiezen. Die reis mag ook in het volgende kalenderjaar plaatsvinden, zolang u uw keuze maar binnen een jaar kenbaar maakt. Uw voordeel: met deze voucher bent u ervan verzekerd dat u uw geld terug krijgt, mocht Garden Tours door omstandigheden in gebreke blijven. Dit geeft u financiële zekerheid.

NB: Indien er geen (in)reisbeperking van kracht is op uw reisbestemming en initiatief van annuleren niet van Garden Tours afkomstig is, dan wordt er geen corona-voucher verstrekt. Dan gelden onze algemene voorwaarden.

Wat is de waarde van de voucher? En wat als ik een andere reis wil boeken die duurder/goedkoper is?

De waarde van de voucher is gelijk aan de op de voucher vermelde betaalde reissom. De voucher is één jaar geldig na datum van afgifte. De waarde van uw voucher wordt verrekend met de nieuwe reis. Als er dan een bedrag overblijft,  behoudt u als klant een restant van de voucher om te besteden, zolang de voucher geldig is.

Ik wil geen voucher. Ik wil geld terug. Wat zijn de mogelijkheden?

We begrijpen heel goed dat u misschien een voorkeur hebt voor teruggave van de betaalde reissom. De omstandigheden zijn echter zo uitzonderlijk, dat wij ook voor een uitzonderlijke oplossing hebben gekozen. Branchevereniging ANVR ondersteunt onze oplossing en ook het SGR staat garant voor de vouchers van onze pakketreizen. Besluit u uiteindelijk geen gebruik te maken van de voucher, dan kunt u uiterlijk aan het einde van de SGR-dekkingstermijn van één jaar na uitgifte, maar niet eerder dan na 6 maanden na uitgifte van de voucher uw reissom gerestitueerd krijgen.

Vragen over het coronavirus en uw tuinreis?Lees onze veel gestelde vragen hier